Zaterdag 18 juli

18 juli 2009 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Wakker van de wekker, met buiten nog stilte, maar al wel de belofte van weer een warme zomerdag. Wij moeten echter opschieten, zetten wel koffie en maken ontbijt, alhoewel de kids, als ze eenmaal wakker zijn, niet verder komen dan een kopje thee en jus.

Het blijft gedoe om weg te komen, als je zoveel mogelijk goed ingepakt wil hebben, altijd nog van die rondslingerende laatste dingen.

We doneren nog een hele doos met laatste levensmiddelen aan de buren die net aan hun reis beginnen en gaan dan toch echt weg. We moeten nog op zoek naar een tankstation waar we ook het propaan moeten bijvullen, en dan de interstate op richting Denver. Onderweg valt op dat, althans dit suk van, Colorado er een stuk welvarender uitziet dan veel eerdere streken waar we doorheen zijn gekomen.

Groen, en mooie huizen, en op de achtergrond nog steeds de Rockie Mountains. Dan toch echt de skyline van Denver en, weer dankzij de TomTom,  het afleveradres van de RV. Gelukkig geen gekke dingen en voor we het weten zitten we in een taxi naar ons hotel voor 1 nacht, vlakbij het vliegveld.

Na een duik in het zwembad willen we toch downtown Denver nog even in, lodo. Helaas treffen we een ‘niet airco’ taxi, die blijkbaar ook nog een omweg neemt, dus best ver en duur, maar we zijn wel weer in een echt grote stad, waar we eerst lekker eten.

Dan de 16th street op, die ook wel als Mall wordt aangeduid, eigenlijk gewoon een winkelstraat, waar we niet heel blij van worden. Behalve dat Roos Uggs koopt, vooral veel armetierigheid en voor het eerst in drie weken het gevoel dat we alert moeten zijn…. We pakken nog wel even het State Capitol mee, een replica van het capitool in Washington, maar eigenlijk zijn we het zat en het is te warm.

Volgens de wel adequate taxichauffeur die ons terug brengt naar ons hotel is de temperatuur ook extreen en moet je op zaterdag pas na acht uur ‘s avonds in Denver zijn voor vertier. Of je moet plekken bezoeken als de Zoo, Six Flags of Red Rocks, maar dat ligt allemaal ver uit elkaar. De les; altijd een eigen auto hebben in de VS brengt je letterlijk het verst.

Terug in het hotel eigenlijk vooral niksen en bijkomen.

Op naar het volgende avontuur: New York!

Morgen zo’n beetje de hele dag hiermee bezig, ook vanwege het tijdsverschil van 2 uur, terwijl de eigenlijke vlucht maar vier uur is.

1. margreeth:
    19 juli 2009
    Weer genoten van jullie reisverslag.Het is nu zondagmiddag 19 juli half 5 en ik ben er even voor gaan zitten. Inmiddels zijn jullie, denk ik, gearriveerd in New York en wellicht op dit tijdstip druk bezig de wonderen van de stad te ontdekken. Heel veel plezier en Loes een fijne verjaardag morgen toegewenst. Ik hoop dat jullie ook in N.Y. tijd hebben om het reisverslag voort te zetten.De titel van het boek van Annie Proulx dat ik eerder noemde is "That Old Ace in the Hole" en verhaalt over de strijd tussen economische vooruitgang en idealisme.De armoedige omstandigheden op het Amerikaanse platteland worden treffend beschreven vandaar de herkenning die ik tussen de regels in jullie verslagen meende te lezen.
    groeten, Margreeth
  2. cecile:
    22 juli 2009
    wat een geweldige reis hebben jullie - genoten van jullie verhalen - geniet ook de laatste week in NY.
    Loes van harte gefeliciteerd.