Donderdag 16 juli

16 juli 2009 - Fort Collins, Colorado, Verenigde Staten

Wakker worden met een stralende zon! Helaas de zonsopgang gemist. Het vuur van giseravond smeult nog, en gaat later door de opstekende wind nog wat branden! Goed gesprokkeld dus. Gelijk zwembroeken aan en het water in! Jammer dat we niet nog een dagje kunnen blijven, maar over 48 uur moet de RV ingeleverd worden in Denver. We moeten dus langzamerhand wat gaan opruimen en schoonmaken en er moeten nog een kleine 300 mijl worden afgelegd…Tijd tekort in dit prachtige land! Ook hier weer een inkijkje in hoe de Amerikanen in die overweldigende natuur met hun vrije tijd omgaan. En hoe ze daar ook iedere keer weer een educatief tintje aan geven. Maakt zeker dat we meer begrijpen van waarom alles zo groot (inclusief motorhomes en boten) wordt aangepakt, positief he? We kunnen natuurlijk ook wel zaken melden als het eeuwige blabbermouth-achtige geklets, en de armoedige leefomstandigheden van velen die we onderweg zien, maar we ervaren vooral gastvrijheid, ook nu weer worden we gevraagd mee te varen naar een nabij strandje, dit door de buurman die we niet eens gezien hebben, maar waarvan de dochter met Bas en Roos met een balletje in het water heeft gespeeld. We hebben eenvoudig de tijd niet meer….

We besluiten de ochtend nog hier door te brengen, wat betekent dat de kids bijna alleen maar in het water zitten. Hein scheert zich in het meer. Echt vakantie! Om half een vertrekken we verfrist. Over een secundaire higway door de vlaktes, veel wind en gebobbel, dus na anderhalf uur een welkome stop in Medicine Bow.We eten in een hotel (the Virginian) dat gebouwd is naar aanleiding van het gelijknamige boek. De enige attractie in dit stadje met wel 247 inwoners. Samen met een museum. Daarna verder, weer een onbekend lichtje op het dashboard, zucht, en weer wegwerkzaamheden. We verbazen ons weer over de mensen die aan het begin van stukken weg waar ivm de wegwerkzaamheden slechts een richting op gereden kan worden een stopbordje omhoog houden (bij stoppen) (plus oranje vlag), of een slow bordje wanneer er gereden kan worden. Sta je daar de hele dag, letterlijk in weer en wind, en de omstandigheden zijn best extreem, dat is dan je werk…..

Via Laramie door naar alweer de stateborder (5e staat waar we komen deze reis), We komen aan in Colorado, waar we 60 mijl voor Denver een camping zoeken waar zoveel faciliteiten zijn dat we morgen rustig de boel kunnen klaarmaken voor het inleveren van de RV op zaterdag en voor de laatste etappe van de reis, New York! Aan de ene kant betekent dat dat we nog ruim een week in de VS zitten, aan de andere kant is dat toch ook al een beetje afscheid nemen van de reis, in ieder geval van de RV.

Dieren gespot: vooral veel koeien en paarden, maar ook weer veel herten, nog een paar pronghorns, veel roofvogels, we zijn vanochtend gestart met een golden eagle. Roadkill; coyotes, herten….en kleiner goed. Op de camping nieuw!!!! een pad, en …hondjes.