Woensdag 15 juli

15 juli 2009 - Alcova, Wyoming, Verenigde Staten

Eerst het  “zwembad”, de hete poelen, in bij wijze van ochtendbad. Blijft bizar om in water te zwemmen met de temperatuur van een bad om je in te wassen. Bevordert niet het tempo. Uiteindelijk is het zelfs bijna niet meer leker, maar goed je moet wat over hebben voor de ‘Fountain of youth’.

Tegen elf uur vetrekken we. We rijden Thermopolis in, weer zo’n typisch Amerikaans stadje, met een brede mainstreet, leuke geveltjes en veel shops en bedrijfjes waar wij niks aan/mee hebben. Onder andere veel oude troep en veel kitsch. Wel leuk om te zien en bijdragend aan die typische sfeer. Na wat boodschappen en tanken weer op weg. We slaan het dino museum hier vandaag maar eens over, zou wel leuk zijn, maar komt ook nog in NY. We rijden stevig door, eerst weer door een canyon, later ziten we zomaar weer op de prairie. Veel pronghorns langs de weg en herten. En het een en ander aan roadkill, zelfs een wasbeer zien we liggen….Op precies 2000 mijl (!) stoppen we bij Hell’s half acre, een prachtig uitzichtpunt over een gebied met een bizarre geschiedenis. Hier zou brand hebben gewoedt in de oertijd die jaren heeft aangehouden. En de Indianen joegen hier tijdens de bizonjacht de bizons over de rand het ravijn in!

Door naar Casper, waar fort Casper opnieuw is neergezet in 1936, inclusiefde platte brug, een belangrijke doorgang voor diverse trails naar het Westen (Oregon trail, Pony Express), waarbij het fort was gebouwd.

Waanzinnig mooi museum weer, Bas en Roos verkleden als cavalleriesoldaat, zie de foto’s, voor maar 6 dollar, we weten niet wat ons overkomt. Dan maar wat extra uitgegeven in de museumshop! We vervolgen de weg langs wat wordt aangegeven als de sand creek massacre trail, die we uiteindelijk anderhalve dag blijven volgen. We komen er niet achter wat er precies heeft plaatstgevonden, maar er is weinig voor nodig om te bedenken wat er hier aan bloed gevloeid heeft. (zoeken we op als we eindelijk weer toegang tot internet hebben!).

Idee is om naar een meer te gaan, het Alcova Reservoir, weer het gevolg van een dam bij een canyon. Schijnt een pareltje te zijn. We komen terecht op een camping (bij Okie beach) , of eigenlijk een plek in het gebied waar gekampeerd mag worden, waar we ons aan moeten melden door 7 dollar in een envelopje te stoppen,.We kiezen een plek aan het water, en staan. Midden in de natuur! Vanuit de RV stap je zo het (koude!) water in. De kinderen klooien wat aan in het water, maken zelfs een tombe voor gevonden garnalenlijkjes. Juist nu hebben we geen hout bij ons….we gaan dus klassiek hout sprokkelen, vinden enorme stronken, maken dus vuur waar we ook ons complete avondmaal op maken. Mais en ui in folie in het uur smaken beter dan volgens welke bereidingswijze ook.  Als het donker is zien we een sterrenhemel die alle eerdere sterrenhemels overtreft! Zowaar zien we de boogschutter, maar ook een witte zweem sterren; de melkweg! Naast natuurlijk de grote beer, meer kennen we trouwens niet….

Als Hein en ML later nog wat drinken bij het vuur hoort ML wat achter ons lopen, Het blijkt een grazend hert te zijn , vlak achter ons!

Dieren gespot hert, vissen, eenden, vogels, vlinders

Mileage 39581